Na tento článek mě popudil jeden topic zde na fóru.
Já osobně letadla obdivuji a hlavně ty lidi, kteří je zkonstruovali

Ovšem někdy se něco stane a to může být chyba pilota, techniky nebo přírodní jev. Pokud se ovšem něco takového stane, tak pilot se většinou snaží ještě letadlo zachránit a někdy to vyjde, někdy ne a tady bych se rád pozastavil nad pár příklady:
1) Let 1459 - Asi nejznámější nouzové přistání, kdy se kapitán Chesley Sullenberger během vzletu setkal s husama a pár se jich dostalo do motoru a ten selhal na následky birdstrike (srážka s ptákem). Vzlet obecně je nejsložitější fáze letu, protože letadlo "koketuje" s pádovou rychlostí (min. rychlost při které může ještě letadlo letět). Jak to skončilo snad psát nemusím

Video z rekonstrukce:
2) Lot Airlines a jejich přistání se 757 ve Waršavě - Co k tomu dodat? Snad jen, Lot Airlines jsou něco jako polské ČSA a nevysunul se jim podvozek, tak přistáli na břicho, vlastně nemohli, něco jim v tom bránilo

Pár dní na to se u 787 japonských ANA musel zase ručně vysunout podvozek

3) Iran Air - Boeing 727 a nevysunutý příďák. Na začátku října se nevysunul podvozek u 727 společnosti Iran Air. Pilot byl opravdu skvělý

4) Jet Blue a zase podvozek, tentokrát u Airbusu - 22 září 2005 se neotočil podvozek u Airbusu spol. JetBlue, což znamená, že podvozek byl otočen o 90 stupňů vůči směru letu. Sice při přistání trošku hořelo, ale byly to jen pneumatiky.
// rozpracováno